V svetovalnici za prvo psihološko pomoč v stiski Tu smo zate, ki deluje na Zavodu za zdravstveno varstvo Celje, bodo 4. marca obeležili dve leti delovanja.Na Zavodu za zdravstveno varstvo Celje so s svetovalnico zagotovili preprosto dostopno in cenovno ugodno psihološko pomoč ljudem, ki se znajdejo v prehodni duševni stiski. Če poiščejo pomoč v svetovalnici in se vključijo v kakovostno strokovno svetovanje, imajo več možnosti, da se težave ne poglobijo, stisko lahko hitreje prebrodijo in razrešijo.V dveh letih je svetovalnico Tu smo zate v Celju obiskalo skoraj 300
posameznikov iz različnih krajev celjske regije, ki so skupaj prejeli
500 svetovalnih ur.
»Pridobitev pomoči je za uporabnike svetovalnice zelo dostopna, saj za enourni svetovalni pogovor s strokovnjakom prispevajo minimalni znesek v višini pet evrov. Ura zaupnega pogovora s strokovnjakom torej ni privilegij le za tiste, ki si to lahko finančno privoščijo. Na voljo imamo tudi več drugih, cenovno dostopnejših oblik pomoči,« je dejala Nuša Konec Juričič, dr. med., specialistka socialne medicine, vodja projekta svetovalnice Tu smo zate in predstojnica oddelka za socialno medicino in promocijo zdravja na Zavodu za zdravstveno varstvo Celje. Delovanje svetovalnice s strokovno ekipo svetovalcev z odličnimi referencami je bilo doslej financirano iz virov Ministrstva za zdravje in Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve ter iz lastnih virov Zavoda za zdravstveno varstvo Celje. Svetovalnica deluje v prostorih Zavoda za zdravstveno varstvo Celje vsak ponedeljek, torek in četrtek od 15. do 18. ure. V okviru tega delovnega časa lahko pridejo posamezniki v svetovalnico. Na pogovor se lahko naročijo osebno v svetovalnici, po telefonu 031 778 772 ali po e-pošti
E-poštni naslov je zavarovan pred nezaželeno pošto, za ogled potrebujete Javascript
Ker ne potrebujejo napotnice, je zanje obisk svetovalnice in dostop do strokovne pomoči še enostavnejši. Pogovor s strokovnjakom traja od 45 do 60 minut. Prva psihološka pomoč v svetovalnici predvideva krajši svetovalni proces, sestavljen iz največ štirih do šestih srečanj posameznika s strokovnjakom. Tudi izkušnje iz svetovalnice Tu smo zate potrjujejo, da lahko pogovor s svetovalcem posamezniku v duševni stiski prinese razbremenitev, upanje in nove moči za spreminjanje trenutnega položaja na bolje. »Pogovor s strokovnjakom dokazano deluje. Včasih človeku zadostuje že prijazna spodbuda, da se predrami in stori korak naprej, drugič je potrebnih več pogovorov, včasih pa je svetovalni proces globlji in traja več mesecev. V svetovalni ekipi imamo 12 visoko usposobljenih in predanih strokovnjakom, ki jim klienti zaupajo. S svetovalnico smo ponudili tisto, kar sodobni človek, razpet med številne vloge, izzive in pritiske, vedno bolj potrebuje – varno, intimno okolje, v katerega lahko vstopi brez napotnice in dolgega čakanja. Potrebuje razumevanje, psihično razbremenitev in podporo pri iskanju novih poti, ki so mnogokrat na dosegu roke, a jih v stiski ne zazna,« je povedala Nuša Konec Juričič. Od ustanovitve do danes je pomoč v svetovalnici poiskalo skoraj 300 posameznikov, trenutno jih je v obravnavi 56. Povprečna starost klientov je okoli 43 let, med njimi je več kot 30 odstotkov moških. Večina klientov ima srednjo, višjo ali visokošolsko izobrazbo, med njimi je okoli 11 odstotkov nezaposlenih, okoli 12 odstotkov pa je dijakov in študentov. Med najpogostejšimi problemi, zaradi katerih iščejo pomoč, so težave v partnerskih odnosih in težave starševstva, sledijo drugi medosebni odnosi, ločitev in osamljenost, smrt bližnjega, izguba smisla življenja, učne težave, depresija in druge duševne motnje. Večina klientov ob zaključku svetovanja po oceni svetovalcev kaže pozitivno spremembo počutja.
»Dejavniki, ki lahko pri posamezniku izzovejo duševne stiske, se danes množijo in krepijo. Soočamo se z izjemno gospodarsko negotovostjo na eni strani in s silno ponudbo potrebnih in nepotrebnih dobrin na drugi strani. Vse to povečuje ranljivost posameznika, ga spravlja v dvome o samem sebi, o družbi in svetu nasploh in je odlična podlaga za razcvet težav v duševnem in posledično telesnem zdravju. Ocenjujemo, da se za več kot 50 odstotki obiskov pri osebnih zdravnikih skrivajo psihosocialne težave posameznika. Čeprav ljudje o teh težavah danes govorijo bolj odprto kot nekoč, jih še vedno veliko molči, četudi težav sami več ne zmorejo rešiti. Razlogi za molk so bodisi v prepričanju, da moramo te težave rešiti sami, nadalje v nepoznavanju ali nepriznavanju pozitivnih učinkov svetovanja, v slabih pretekih izkušnjah, mnogokrat pa tudi v dejstvu, da ne vedo, kdo bi jim sploh lahko pomagal in kje so viri pomoči,« je še dejala Nuša Konec Juričič. Na Zavodu za zdravstveno varstvo Celje bodo skušali zagotoviti sredstva za ohranitev svetovalnice tudi v bodoče, predvsem pa so poudarili, da bi morale biti tovrstne svetovalne storitve sistemsko uvrščene v redne oblike pomoči in čim bolj enakomerno dostopne prebivalcem celjske regije in Slovenije. Podrobnejše informacije:
|