KVT samopomoč - 5. korak Natisni E-pošta
Vpisal: Hister Caprae   
10. 03. 2011
Izzivanje misli
 
slika 1

Potem, ko se naučimo, da so misli zgolj misli, da so avtomatske, ne vedno resnične, da so stvar navade in da se le zdijo verjetne, se lahko vedemo kot Žrtev številka 2 iz prejšnjega koraka in se naučimo svoje misli izzvati.

Začnemo lahko s prepoznavanjem, katera izmed naših misli je VROČA misel:

Zapišite si več misli iz nedavne stresne situacije. Kaj so te misli povedale o vas, kaj so vam pomenile? Katera je bila tista od naštetih misli (ali podob), ki vas je najbolj vznemirila? 

Vzemimo tisto vročo misel - TISTO misel, ki je najbolj prispevala k vaši stiski ali potrtosti.  O tej misli si zastavite naslednja vprašanja:

slika 2

  • Je ta misel dejstvo ali le misel?
  • Na kaj se odzivam? Kakšen pomen dajem tej situaciji?
  • Ali obstaja kakšen drug pogled na situacijo?  
  • Kaj bi si o njej mislil kdo drug? Pogosto pomaga, če pomislimo na osebo, ki jo spoštujete in si predstavljamo, kaj bi oni menili o tej misli, kakšen pomen bi ji dali ter kako bi se nanjo odzvali.
  • Kakšen nasvet bi dali nekomu drugemu (s to mislijo v tej situaciji) ?
  • Ali gre za eno tistih nekoristnih miselnih navad?
  • Je moj odziv sorazmeren z dejanskim dogodkom? 
  • Kako pomembno je to v resnici? Kako pomembno bo čez eno leto? 
  • Kako se odzivam? Ko pomislim na nasilneža iz igrišča, ali sem podoben Žrtvi 1 (verjamem in se vznemirjam) ali sem lahko kot Žrtev 2 in nasilneža izzovem?
  • Kaj, če bi poskusil na situacijo pogledati kot zunanji opazovalec? Kako bi bilo videti? Bi imele stvari morda drugačen pomen?
  • Kakšni dokazi obstajajo, da je v tej misli resnica?
  • Kakšni dokazi obstajajo, da v tej misli ni resnice (v celoti ali delno)? 
  • Kaj bi bil bolj uravnotežen pogled na stvar?
  • Kakšna je širša slika?

Za uspešno izzivanje misli uporabljajte te obrazce čim pogosteje:

Morda vam bo v pomoč Drevo skrbi 


 
 
     
NAZAJ
 Nazaj na 4. korak
KVT program za samopomoč 
Naprej na 6. korak 
NAPREJ
     
  
 

Posamezni koraki in celoten program za samopomoč je na voljo kot brezplačen prenos s te strani Pojdi

  
 Prevod in priredba z dovoljenjem avtorice Carol Vivyan www.getselfhelp.co.uk
 
  • Prevod in priredba Ana Šorc,
  • Recenzija prof. dr. Mojca Z. Dernovšek, dr. med., specialistka psihiatrije
  • Za objavo v spletu priredil Stanko Ivančič - HisTer
  
 Swiss Contribution
Podprto z donacijo Švice v okviru Švicarskega prispevka razširjeni Evropski uniji.

 

 

 
< Nazaj   Naprej >
© 2005 - 2021 Nebojse.SI - e-glasilol Društva DAM
Društvo za pomoč osebam z depresijo in anksioznimi motnjami