PRINCIPI DELOVANJA SKUPIN ZA SAMOPOMOČ V LOKALNI SKUPNOSTI
Zavod za zdravstveno varstvo Celje, sobota, 30. 1. 2010 Predavateljica: mag. Mojca Cerkovnik Hvala
Društvo DAM se že vrsto let organizira skupine za samopomoč, ki so namenjene predvsem ljudem, ki se soočajo z različnimi vrstami depresije in anksioznimi motnjami. Ker se zavedamo, da so te skupine izredno pomembne za naše udeležence, je potrebno tudi dodatno izobraževanje za vodenje take skupine. Delavnica se je osredotočala predvsem na principe za uspešno vodenje oz. moderiranje skupine za samopomoč.
Zakaj so skupine za samopomoč sploh pomembne? Skupina za samopomoč združuje posameznike z enakimi izkušnjami ali interesi. Glavni motiv je prebroditi težak položaj ali situacijo, v kateri so se znašli ter želja po osebni ali socialni spremembi. V skupini za samopomoč posameznik predeluje svoje težave z ljudmi, ki se soočajo s podobnimi situacijami, z njimi deli svoja občutja in doživetja ter izkušnje in seveda posluša izkušnje in doživetja drugih. Udeleženci v skupini za samopomoč si medsebojno nudijo oporo in razumevanje, kar pomaga pri procesu okrevanja. In ravno vodja ima glavno nalogo, saj odloča, kateri problem se na določeni diskusiji obravnava itd. Vrste skupin Poznamo več vrst skupin: zaprte, odprte in pol-odprte. Skupine za samopomoč spadajo v odprte skupine, kjer člani skupine lahko vstopajo in izstopajo po lastni želji. Vodja skupine Vodja skupine za samopomoč je po navadi nekdo, ki je že sam izkusil podobne stiske in težave kot ostali udeleženci, vendar je svoje krize, težave, bolezen uspešno premagal oz. je na poti k uspešnemu »okrevanju«. Z dodatnim znanjem lahko vodja skupine bistveno izboljša komunikacijo med ostalimi člani, pripomore k skupinski dinamiki, razvijanju občutka varnosti in zaupnosti in na splošno ohranja pozitivno vzdušje v skupini. Potek izobraževanja Na začetku se je predavateljica mag. Mojca Cerkovnik Hvala na kratko predstavila, nato smo se predstavili še ostali udeleženci izobraževanja. Sledila je kratka pavza, ki ji je sledil teoretični del izobraževanja. Predavateljica nam je najprej predstavila različne vrste skupin. Na kratko smo se ustavili tudi pri različnih vrstah skupin kot je npr. izkustvena skupina. Sledila je diskusija, kjer smo udeleženci podali svoja mnenja in postavljali vprašanja. Pozornost smo posvetili tudi oviram, ki se lahko pojavljajo v skupini za samopomoč, t.i. pastem. Sledil je praktičen prikaz dela v skupini za samopomoč. S tem smo demonstrirali pravilno in nepravilno ravnanje vodij v skupinah in podali smernice za uspešno vodenje. Na koncu je ponovno sledila kratka diskusija, nato pa še končna refleksija in evalvacija delavnice. Nina Luskovec, študentka 3. letnika psihologije sodelavka društva DAM |