NAROČITE NOVE KNJIGE !

 NAROČITE KNJIGE !

Napovednik dogodkov

Trenutno na seznamu ni načrtovanih prihajajočih dogodkov.
Poglej koledar dogodkov

Prva stran arrow Rubrike novic arrow Društvene novice arrow Maja in Renata pri Samarjancih
Maja in Renata pri Samarjancih Natisni E-pošta
Vpisal: Hister Caprae   
10. 04. 2008
ImageV petek, 4. aprila, sta bili Maja Cimerman in Renata Ažman gostji mariborskega društva Samarijan. Povabili so ju v okviru rednih mesečnih izobraževanj in v dvorani Univerzitetne knjižnice Maribor je tisto popoldne stekla izjemno zanimiva debata o depresiji in duševnih motnjah nasploh.

Maja je poudarila, da je med njimi v dvojni vlogi, tako kot poslušalci, v vlogi tistega, ki nudi pomoč in hkrati v vlogi bivše uporabnice njihove telefonske pomoči. Kratko je predstavila svojo življensko zgodbo, kako se je soočila z depresijo, kako jo je doživljala in kako se je ozdravila. Del njenega zdravljenja je povezan tudi z ustanovitjo Društva Dam, ki ga je predstavila poslušalcem. Orisala je nastanek in razvoj društva, izpostavila spletni portal in aktivnosti, ki jih izvajajo v društvu, da pomagajo tistim, ki se še borijo s svojo motnjo.

Maja in Renata
Z leve Maja Cimerman in Renata Ažman
Renata je na osnovi lastnih izkušenj predstavila svoje poglede na vzroke za nastanek duševnih motenj, hkrati pa ponudila tudi rešitve, ki so pomagale njej in bodo morda pomagale še komu. Omenila je psihoanalizo, psihoterapijo, zdravila, zdravljenje na daljavo in terapevtsko pisanje, katerega produkt sta njeni dve knjigi Depra (2007, Mohorjeva družba) in Japajade (2005, Tuma). Veliko zanimanje med poslušalci je zbudila s predstavitvijo svojih delavnic terapevtskega pisanja.

Društvo zaupni telefon Samarijan je bilo ustanovljeno zato, da bi vzdrževalo telefon za klic v duševni stiski, ki bi kot prvi v Sloveniji delal 24 ur na dan. Stiska namreč ne čaka na "uradne ure". Začeli so z enim, nadaljevali z dvema, sedaj imajo že tri telefone, ob katerih prostovoljci predvsem poslušajo in nič ne svetujejo. S pomočjo sprejemanja, empatije in pristnosti skušajo klicalcem prižgati luč, ki bi jim osvetlila možne izhode iz njihove stiske. Uspešno delovanje društva omogoča 377 članov s prostovoljnim delom pri telefonu in članarino, ob njih pa še: Telekom Slovenije, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Fundacija za invalidske in humanitarne organizacije, Schenker, Mestne občine Ljubljana, Maribor, Koper, Kranj, Novo mesto, Ptuj in občine Hrastnik, Trbovlje, Zagorje, ter drugi donatorji.

Društvo vzdržuje telefon za klic v duševni stiski, ki:

  • dela 24 ur dnevno vse dni v letu,
  • klici so za klicatelja brezplačni,
  • klicatelju je zagotovljena brezpogojna anonimnost,
  • anonimni so tudi prostovoljci.

Društvo je bilo ustanovljeno leta 1996. Je nevladna in necerkvena organizacija. Član je lahko, kdor v življenju prakticira načelo: "Kar želim, da drugi naredijo meni, naredim jaz drugim."

Kaj je zaupni telefon?

Zaupni telefon Samarijan je telefon, ki se odzove na telefonsko številko 116 123, za katerim vse dni v letu noč in dan sedi človek, ki se je prostovoljno odločil s poslušanjem in pogovorom pomagati sočloveku, tistemu, ki se je znašel v duševni stiski in si tega pogovora želi.

Zakaj lahko pogovor po telefonu pomaga človeku, ki je v duševni stiski?

Zato, ker ko te nekdo zares sliši, ne da bi te sodil, ne da bi zate hotel prevzeti odgovornost, ne da bi te hotel po svoje oblikovati.


Povezave:

Zaupni telefon Samarijan: http://www.telefon-samarijan.si/
Članek Renate Ažman ob desetletnici društva Samarijan si lahko preberete na spletni strani www.depra.si/hitrapomoc.php



 

 
< Nazaj   Naprej >
© 2005 - 2025 Nebojse.SI - e-glasilol Društva DAM
Društvo za pomoč osebam z depresijo in anksioznimi motnjami